Gotland 2oo7

Det tog oss exakt 3½ år att ta oss till den plats som vi träffades på... ♥
Det tar lååång tid för mig att skriva...

Första helgen i december
Tidigt på Fredagsmorgonen åkte vi med tåget mot stockholm.... 
Jag var så förväntansfull att äntligen vara på väg till den mysigaste stad jag upplevt!
På Stockholm C visade jag Fredrik andra halvan av biljetten!

Vidare till Nynäshamn för att ta båten till Gotland!
Vi sov lite & lunchade på båten för att sedan få en guidad tur av min kollegas man!
Så nu har jag sätt däck & maskin på Destination Gotland, det är inte alla båtturer man får göra det!

Till kärleksön kom vi kring 14.30 & träffade Mari som vi skulle tillbringa helgen hos
Vi hittade till hennes hus tack vare hennes underbart roliga karta (tog inget fotobevis), lämnade väskorna & traskade in till stan!
Det blev ingen shopping, men underbart att bara gå omkring!
Vi tog en dyr men god fika på ett av stans caféer & traskade sedan till ICA för att handla middag!

Det blev taco & vin till middag, efter det Lussebak tillsammans med Camilla & Mari
(Camilla är från Linköping & det visade sig att vi en gång i tiden känt samma personer!! )
Vi åt lussekatter, pepparkakor & tittade på IDOL
Mari & jag pratade gamla minnen för att tråka ut de andra två filurerna! ;)
Det var en mysig och lugn fredag-kväll, precis i min smak!

På lördagsmorgon gick jag ut på egna äventyr för att fotografera!
Det var så härligt att gå där själv & filosofera...
Träffade på en kanin som jag inte kunde bestämma om den var vild eller en tam liten stackare
Jag fick höra ett vackert klockspel från vackra domkyrkan...
Kom tillbaka efter en dryg timme & då sa Fredrik lite yrvaket "Ska du gå nu?"

Det regnade en del på lördagen vilken förstörde, men efter frukost gav vi oss ut!
Vi fick njuta tillsammans av vårt Visby! Det känns så fint att man var där tillsammans igen...

Det blev bus-väder, regn, rugg & blåst! Vi som hade tänkt hälsa på Fredriks faster...
Vi gick hem till lilla huset & middagen blev sedan tacopaj, vin & cider
Camilla kom över & vi festade tillsammans! Senare på kvällen gick vi vidare för att träffa 2 italienare & en svensk!
Vi gick ut & dansade i hamnen...

På söndagen var det marknad & första advent
Jag hade sett framemot en julmarknad i visby med toppstämmning... men det blev en besvikelse!
Inte bara på vädret utan allt... nästan!
Det blev ingen shopping alls under helgen... man kan ju inte räkna teerna vi handlade!

Kl. 16.00 skulle båten gå, men när vi skulle hämta våra väskor var vi  "utlåsta"
Mari hörde inte sin mobil, hemnummret hade jag inte... shit! Vad ska vi göra?
Jag sökte också camilla genom 118118, men hon svarade inte heller... typsikt! Mina idéer tog slut...
Men som tur var såg rumspolaren oss i fönstret! Hon räddade vår söndag!

Att åka till Gotland kändes såå bra! Det var så underbart... även om vädret var trist så nu har vi provat vara där på "vintern" & det är jag glad för!
Nästa gång måste det vara sommartid.... vill du hänga på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback