Om: Guest, crazy, sister, modell?

På fredagen fick jag besök av Evelina som kom med bussen efter en kursvecka i nyköping!
Det var länge sedan vi såg & det blev ett galet återseende!
Vi shoppade loss med kryckor på Coop & åkte hem för att njuta ost & kjex!

På lördagen så sov jag lungt & stilla tills 9.3o innan jag vågade mig upp! Då kommer Evelina in från stormiga balkongen! "Mina papper blåste bort"
Hade satt sig på balkongen för att plugga & vips så var massa papper på rymmen!  Pappers-jakt på lördagsmorgonen!
Efter härlig frukost & lite databeroende kom vi oss ner på stan! JAG "lurade" Evelina att köpa en av sina livs bästa jeansköp ;) på BikBok! Jag blev också ett plagg rikare den dagen!

Vi kom hem började dona lite med mat, fick åka & köpa kesella när min karl hade tagit keso i stället!
Man sedan hände det skumma saker... i vår trappuppgång! Jag var vittne, Lite läskingt.... men det verkar lösa sig!
Middagen blev sen, men god!!
Ost & skinkpaj
Kräftor med aioli & baugett
nubbe/ snaps
                                                      
 

   
                                                       

 




utgång: Jag visste inte vart jag ville & framförallt inte Evelina! Men jag "bestämde" uppenbarligen Platå, trodde till en början att detta blir en rolig kväll men njaaa...
Taxi hem, hehe vi satt hela vägen & diskuterade vad man får & inte får göra på vägen hem till mig... Vi tog i alla fall en onödig omväg! Grrr...

På söndagen blev det ikano (där sprang vi på "kändisar") & hemma fotostudio
Evelina ska ju jobba för skolfoto i stockholm & har varit på kurs! Hennes hemläxa, att fota porträtt & grupp! Jag ställte upp som frivillig % fredrik ställde upp ofrivilligt!

                                                   

Måndag morgon /natt åker Evelina tillbaka till Nyköping för att sedan åka till Norrland & köra upp!
Min första arbetsdag i veckan blev trött & helfel!!!
Helpunka på cykeln, men blir bara 5 min sen till jobbet!
stressar hem som en tok....
På eftermiddagen åker vi till vadstena för att hälsa på lillsystra!! Hon har ju blivit stor, åh börjat skolan där!!! Ett litet rum som blir projekt "mysighet" blev hennes i en korridor!! Hoppas det bli det bästa för henne....

Dag fick jag rolig post:
Jag satt som en tok på nätet åh tittade efter en viss optiker! Hittade ingen lycka...
 Just det, ska kolla min post & tittar igenom (vanliga snigel) posten! Hade fått "personlig" post från Specsavers!
"Vi måste tyvärr meddela att du inte har gått vidare till finanen av Specsavers of the Year 2007"
Nä men jag som trodde jag skulle få vara modell ;)

Med i brevet var en kupong "synundersökning 0:-" Perfekt, precis vad jag söker efter just i dag.... på google!!!!
För blogga skulle jag ju inte- egentligen!!!!

Evelina klarade körkortet!!!! Hennes nya jobb hängde på en skör tråd, grattis!!





Kommentarer
Postat av: Sessan

Har du en ljusrosa partytopp, det var ovanligt! Snyggt, du passar i det. Fint att ha plattat hår oxå =) Fina bilder på er, men vem kom på den där idén med stolen. Ser lite halvkapat ut =/ Nu ska jag duscha... Puss Puss =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback