Resedagbok London

Tänkte att jag äntligen ska ta mig tid att skriva resedagbok!
Det var underbart att få komma i väg till något annat en vardagen tillsammans med Fredrik! Trots kallt & regn i luften så jag drog på mig en ny förkylning så hade vi det fint!

Flygresan gick fint, jag trodde jag skulle vara så nervös men ikke! Vi blev försenade från Sverige, så vi missade vårt tåg från stansteds flygplats! det gjorde att vi antagligen missade tunnelbanan hem till broder... (man kan aldrig så noga veta) Vi fick i oss lite mat i stället, annorlunda pirog! Efter en taxitur på förvillande gator blev vi avsläppta "This is the end of the road" Jaahapp, vart ska vi nu då?? Tur att vår guide var vaken...
Vi kom fram till Nickes lägenhet väldigt sent!! Stackars liten....

Dag 1: Tordag gav vi oss ut på långpromenad från Tower Bridge (där Nicke nästan bodde) till Big Ben! Åh såg massa fint på vägen...
Det var roligt att se, man allt kändes så konstigt! Hade jag rest för att se detta... ?
Intressant att mycket gammalt var bevarat, fint det var och mysigt att gå längst vattnet!
Kärleken & jag njöt tillsammans! vi såg många av alla måste byggnader & en fin kyrka som vi var in i!
Vi gick för att ta en fika, lite besvikna på att stan inte riktigt verkar ha cafékultur...
Jag lunchade & älskling mumsade en muffins!
    
Tower bridge, The Queen´s Walk, BigBen

Efter fikat hittade jag privata designers små kryp in, med personlig inredning, vackra klänningar, en fotograf... Jag tyckte det var mysigt, speciellt att tjejerna hade en egen sida av byggnaden & killarna sin!! Jag vet flera som skulle gillat det...
Vi var äkta turister under torsdagen, fotade, pekade, läste karta...
Fredrik var så tålmodig med att läsa min Londonguiden, tidning & jättekartboken!

Middag tillsammans med Nicke på ett ställe som hellt Ask! Pizza smakade gött... Vi grubblade en evighet på vad "peppar" var, ordboken gjorde oss bara förvirrade! Men paprika var det i alla fall...
Vi delade en flaska rött  & jag hade jättetrevligt!

Oj ska jag skriva så här mycket kommer det aldrig bli en resedagbok...

Dag 2: På fredagen var det planer att se NottingHill & shoppa! Men först somnade lilla förkylda jag om... det var inte så frestande att springa ut i regnet & frysa en ny dag!
Vi köpte dagskort & åkte t-bana för hela slanten... mitt kort slutade fungera, men det löste sig!
Vi började med NottingHill, det var så mysigt med marknad, trevliga färgglada hus, en häftigbutik med massa styltar & annat konstigt!
Lunchen blev Fish `N Chips, det var en riktigt stor en... en baddare!!! Inget måste... tummen ner...

  
Notting hill

Sedan valde vi att dra vidare till Harrods! VI tittade på godisdelicatesser, galet vackra smycken, klockor....
Men vi var fika sugna.... så vi tog oss ganska snabbt därifrån!
Det tog ett tag att hitta café, men det var kul att se de dyra bostäderna, så vackert! Men jag skulle inte vilja bo så!

  
Harrods

Vi tog en ny t-bana för att söka café enligt vår Svenska Londontidning, det caféet som vi gillade i tidningen visade sig vara en pub... Bläää...
Vi gick & gick, choklaskaka fick vi i oss till sist!
En Zara butik fick äran att sälja ett linne till mig, det enda klädesplagget under hela resan...
Jag handlade också tavlor att sätta upp här hemma... vi hittade en fotogalleri som gjorde mig salig!!
http://hughsgallery.com/
det blev lite butiker under dagen som gick! Vi åkte hem till NIcke nästan tomhänta & gick ut för att äta på ett nytt ställe! Ett mysigt & trevligtställe med utsikt över towerbridge & vattnet...

Dag 3: Under lördagen fick vi ha våran Londonguide! Nicke tog oss på Engelsk Frukost & shopping! Den där frukosten hade jag nog kunnat vara utan... men nu har jag ju provat det också! Jag var ju ute efter att göra saker "en-första-gång"
Vår första destination var ett nyöppnat disco, eller jag menar klädaffär....I éntren står en kille & ser snygg ut, i bar överkropp! Det spelas bra dansmusik, högt! Vi får "skrika" för att kunna kommunisera... "Den hääär `VINRÖDA var fin" Runt omkring oss stog modeller... några för service & andra för att dansa, hälsa stilfullt & vara snygga! Konseptet var: modeller, högmusik, discokänsla, medeldyra kläder i ett stort vackert hus... eller?
Abercrombie & Fitch heter stället & finns bara i London & NewYork
Det var sånn hysteri när vi skulle gå! NU stog det två halvnakna manliga modeller, de fotades med tjejer & de fick skriav autograf lite här & var! Haha! Men trots att jag nekade till det då, hade det varit kul med ett foto tillsammans med killarna, som ett roligt minne från London! Fröken Blyg...
Nicke tog oss på gator med dyra design kläder!
Jag hittade massor med kläder den dagen, men ...! Jag försökt verkligen hitta något som var värt att handla... men 700 kr för ett linne & 1200 kr pluss för klänning...

På eftermiddagen åkte vi alla tre SevenOaks, till älskade pappa & Rhonda! Den lilla staden verkade väldigt mysig, men små vägar, butiker & trevliga hus!
Vi gick omkring i skolområdet där pappa jobbar & det var så vackert! Kan bara drömma om hur det ser ut på sommaren eller när det inte regnar! Kort sagt, det var fint där...

  
SevenOaks,
pappa & Rhonda bor till vänster om kiosken & skolan ligger mitt emot


Lilla jag skakade som ett asplöv... bättre blev det inte av att komma in!
Där fick vi träffa katten Jazper & Rhonda kom ner efter en stund! Vi hade trevliga timmar som vi kikade på foton, pratade, åt gott & så blev vi bjudna på bröllop! Min "bror" som jag aldrig har träffat ska gifta sig... i hmm sydafrika!
Jag var snabb att tacka ja... men det är lite för mycket pengar att spara! Men tänk Afrika, bröllop i afrika...
Drömmer lite nu!! Vi får väl spela mer på triss!
Fredrik & jag fick en förlovningspresent! Två champagne glas av kristall- Jättevackra! Men vi är inte mer förlovade än den gången vi fick förlovningsmiddag på FIK@ i nyköping i höstas! :)
Det kändes så fint att äntligen fått hälsa på pappa... jag kände att tårarna var på väg när vi kramades!
Vid 21.30 åkte vi hem till London! Grabbarna gick ut för att dricka drinkar, men jag gick för att sova sött...

Dag 4:  Söndagen var ju den sorgliga hemrese dagen! Jag ville ju se mer, det insåg ju jag på lördagen!
Fredrik & Nicke hade tydigen kommit hem vid 03.30 tiden... "är du vaken?"
Fulla & fattiga! :) Jag var pigg & rik...
Solen valde att hitta till London, för första gången sedan vi kom! Det var ganska okej att traska till bussen... Jag frös inte för engångs skull! Typiskt!
Allt gick fint! men det blev inget flygtåg denna gång heller... inställt! Det blev buss igen...
Jag provade en klänning i Taxfree, men det blev ingen mera shopping! Vi lunchade macka & sen var det dags för flygtur! Jag hade handlat förkylningssaker i mängder... så på flyget satt jag förkyld som .... Till följd av det fick jag så smärta i öronen så jag nästan grät i panik! Men jag hör  helt normalt idagens läge! hehe
Vi blev hämtade av Sonja & vi åt hos dom innan det var dags att åka hem till Linköping!

image137
                                         Det blev en vacker flygtur, molnigt & sol! 


Tack älskling för vår första gemensamma upplevelse utanför sverige! Du är bäst!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback