det var en fin jul

... men någon stans är jag besviken, den gick ju så fort! Barndomsminnet var ju lång väntan tillsammans med familjen & en mysig längtan som Aldrig verkade ha sitt slut! Det var tider de´....
Nu är dagen över på några sekunder!
Vi åt god mat, tittade på Kalle & c:o
Jag fick ett smycke, en topp, en nalle "jag älskar dig", en hårfön (enligt önskelistan), pengar...
Tillsammans  fick vi ipod & två tallrikar.

Julafton med misse
Vi åkte dit för att göra oss i ordning på juleftermiddagen....
men jag måste ju berätta hur snabbtänkt hon var misse lille... Hon fick fira sin jul med extra lyxmat! Hon blev världens gladaste katt när jag visade whiskas påsen... hon kom skuttande mot mig! Men jag gjorde en lite miss... Jag hällde upp maten i skålen på bänken & skulle gå för att slänga påsen- men det tyckte inte misse.... Hon sa i från med fräs & kom springade!!  :)
Undra vad hon tänkte??
"Ställ ner skålen till mig först din klant, jag är ju såå sugen...."
"Nääj släng inte MIN mat, hur vågar du??"

Nja vad vet jag, man jag tycker om katter med egen vilja... om hon nu har en aning om vad hon vill :)

dag 3 med misse
Hon var inte så sällskapssjuk... vi tittade till henne en stund & åkte vidare till Nyköping

Min klänning gick sönder, den ville inte vara med i juldagsfirandet! Men jag ville ju såå gärna ha med den....
I slutändan (efter en lång jobbig eftermiddag) blev kvällen ganska lyckad!!!
Vi åt gott, drack drinkar & dansade på LOTSEN i hamnen....

Men jag "glömde" bort min väns dag! Födelsedagar är jag dåliga på, att visa att jag vet om dom!!
Jag känner mig så elak & glömsk, men jag har er i mina tankar!

Annandagen tillbringades hos Fredriks föräldrar... vi sov, åt, sov, såg göta kanal 1, åt, somnade i soffan, åkte hem.... 

dag 4 med misse
Vi är inte så poppis, saknar nog matte & husse!! Vi stannade lite längre hos misse igår!

dag 5 med misse
Efter en lång morgonpromenad i skogen fick misse besök av mig- bara mig! Det fungarade bra & vi lekte ganska okej ihop! En söt liten svart vit tjej det där... ibland!

Tänk om man kunde få lite vit jul... eller vitt nu i alla fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback